GIDA GÜVENLİĞİ
Gıda Güvenliğinin temel amacı; toplum sağlığının ve doğanın korunmasıdır.
Gıda güvenliği, günümüzdeki olası riskler nedeniyle oldukça önemli bir mesele haline gelmiştir.
Gıda güvenliğinin en önemli unsurlarından biri, güçlü bir denetim mekanizması kurulması ve bu mekanizmanın verimli ve şeffaf çalışmasıdır.
Ayrıca gıdalarımızın ve içeceklerimizin sağlandığı üretim alanlarının ve kaynakların
korunması son derece önemlidir. Özellikle de tarım alanlarının ve su kaynaklarının muhafazası ve sağlıklı olması hayati önemdedir.
Gıda güvenliği konusunda her yurttaşın bilgi edinme hakkı olmasına rağmen bu hakkın kullanımı konusunda sorunlar yaşanabilmektedir.
Bilindiği üzere kanser dahil birçok hastalığın sebebi; yediklerimiz, içtiklerimiz, soluduğumuz kirli hava ve maruz kaldığımız teknolojik kuşatmadır. Dolayısıyla temiz ve sağlıklı gıda ve çevre meselesi her bireyi ilgilendirmektedir.
Maalesef kapitalist sistem hiçbir vicdani
kaygı ve değer tanımayarak hepimizi zehirlemektedir. Gıda üzerinden işlenen suçların kurbanları olarak en temel hakkımız olan sağlıklı ve doğal besinler talep etmekten vazgeçmemeliyiz.
Gıda alanının en büyük mağdurlarından olan insan dışı canlıları da unutmamalıyız. Hayvancılık sektörü, tür ayrımcığının en somut ve vahim örneklerinden biridir.
Kesin olan şu ki; adil ve iyi bir demokrasinin yolu sofralarımızdan geçiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder