BİLİNÇLİ BESLENME
Son dönemlerde beslenme konusuna yoğunlaşmamla şunu fark ettim: Birçoğumuz bilinçli beslenmiyor!
Özellikle Fast food bağımlılığı toplum sağlığı için ciddi bir tehdit.Maalesef sağlıksızlık,fast food ürünleriyle de sınırlanmıyor.Kanserojen yumurtalar,içilmesi riskli bazı soda markaları ve sayısız katkı ürünlü madde şeklinde liste uzayıp gidiyor.Zehirli gıda gerçeği,Gıda güvenliğinin ne kadar önemli olduğunu bize hatırlatıyor."Gıda güvenliği" isimli yazımı ayrıca okuyabilirsiniz.
Beslenme konusunda sıklıkla yapılan hatalardan biri de karbonhidrat ağırlıklı beslenmek ve rafine şeker tüketmektir.Bu iki hata, bir yaşam biçimi haline geldiğinde başta obezite olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkarıyor. Zaten sağlıksız ve dengesiz beslenme biçimi nedeniyle toplumdaki hasta sayısı sürekli artmaktadır.Rekor sayıda insan diyetisyenlere başvurmaktadır.
Aslında obezite dahil birçok hastalığın çözümü sağlıklı ve dengeli bir beslenme biçimi uygulamaktır.Katkı ürünlü,zehirli ve bağımlılık yapan gıdalardan uzak durmalıyız.zevk amaçlı değil ihtiyacımız olduğunda yemek yemeliyiz.sebze ağırlıklı beslenmeli ve beslenme saatlerimizi gün ışığına ayarlı yapmalıyız.Bu şekilde kolaylıkla sağlığımıza kavuşmuş oluruz.Her konuda olduğu gibi gıda konusunda da bilinçlenmek son derece önemli.
Yorumlar
Yorum Gönder