Savaş mı dediniz?

Savaş dehşetengiz bir gerçeklik barındırıyor. Bu korkunç gerçekliğin karşısında seyircileşmek tuhaf ve anlaşılmaz duruyor. Maalesef her olayın bir seyir nesnesi olduğu ve herkesin de bir seyirciye dönüştüğü zamanlardan geçiyoruz. 
Haber kanalları müzik eşliğinde
devletlerin şiddet gösterilerini ekrana taşıyor. Ellerinde çubuk bulunan adamlar
alelade birşeyden bahseder gibi
taktik ve stratejilerden bahsediyorlar. 
Şiddeti içselleştiriyor ve sıradanlaştırıyoruz.
İnsan ölümleri birer rakama, şiddetin yıkımı da birer görüntüye indirgeniyor. 
Savaşın yarattığı acılar ve kayıplar ise görmezden geliniyor. 
Halbuki her savaşın ardında bir dram vardır. Her savaşın ardında
insan ruhunun en karanlık tarafları vardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GELECEK ÜZERİNE

SPİNOZA İLE TANIŞMAK

SPİNOZA'NIN GÖZÜYLE DEMOKRASİ